In maart 2020 deden de maatregelen tegen het corona-virus hun intrede. Dit had directe gevolgen voor de werkomgevingen van de gemeente; het overgrote gedeelte van de medewerkers werkte vanaf dat moment thuis. Bijvoorbeeld de schoonmaak en catering konden worden afgeschaald en medewerkers moesten hier en daar in het thuiswerken worden gefaciliteerd.
En indien er tóch in die werkomgeving gewerkt moest worden, moest dat vooral veilig kunnen. Daartoe zijn werkplekken ongeschikt gemaakt (anderhalve meter-regel), zijn extra hygiënemaatregelen genomen en is overal bewegwijzering aangebracht. Met behulp van onze systemen werd en wordt gemonitord hoeveel medewerkers tegelijkertijd van de werkomgevingen gebruik maken.
- De realisatie van het VIA-loket is uitgesteld, deze zal nu op 1 mei 2021 worden gerealiseerd. Daarbij zien we erop toe dat we ons houden aan het VN-verdrag op het gebied van de toegankelijkheid voor mensen met een handicap.
- De vervanging en bijplaatsing van beveiligingscamera’s in en om onze gebouwen is in 2020 afgerond.
- De gewenste uitbreiding van werk- en overlegplekken is begin 2020 afgerond.