Na zorgvuldige afwegingen hebben we in 2020 de aanbesteding gestart voor het vervangen van onze (on-premise) ICT-infrastructuur. Er is op basis daarvan een partner geselecteerd en de eerste stappen van dit complexe proces zijn gezet. Dit krijgt zijn vervolg en beslag in 2021.
- In het kader van de corona-maatregelen moesten de medewerkers zoveel mogelijk thuiswerken. De omschakeling naar thuiswerken was snel gerealiseerd; de technische basis stond er al, het grootschalig thuiswerken kon dan ook met wat kleine ingrepen worden gefaciliteerd;
- Medio 2020 liet de leverancier van ons huidige zaaksysteem ons weten dat zij op termijn gaan stoppen met de ontwikkeling en ondersteuning van dat systeem. Om (de ontwikkeling in) onze dienstverlening te kunnen continueren is vrijwel direct een aanbesteding gestart voor het vervangen van dit zogenaamde zaaksysteem. Deze vervanging wordt in 2021 afgerond, zodat de digitale dienstverlening en ontsluiting van onze gegevens op niveau blijft.
- Met kleine stapjes verbeteren we onze informatiearchitectuur en sluiten we systemen op elkaar aan. Daarbij zijn betrouwbaarheid en veiligheid van de gegevens steeds de belangrijkste aandachtspunten.
Het zaaksysteem is een belangrijke applicatie waarmee we klantvragen digitaal afhandelen. Het zaaksysteem dat we gebruiken wordt niet langer ondersteund door de leverancier. In 2020 zijn we gestart met de voorbereidingen voor de invoering van een nieuw zaaksysteem. Dit moet er toe leiden dat de nieuwe applicatie in 2021 in gebruik genomen kan worden.